Friday, February 27, 2009

Peraduan menulis Cerita Sempena Hari Guru 2009



Sebagai memenuhi kriteria kebitaraan dalam bidang penulisan,Sekolah Menengah Sains Muzaffar Syah, Melaka sentiasa mengalakkan para pelajar dan guru untuk menyertai sebarang bentuk pertandingan penulisan.

Pada tahun 2008, 2 orang pelajar Sekolah Menengah Sains Muzaffar Syah, Melaka telah berjaya memenangi tempat pertama dan kelima untuk kategori Bahasa Inggeris menengah atas dan menengah Rendah. Pelajar -pelajar tersebut adalah:
1. Chong Pek wan
2. Zul farahin Zulkifli
Mereka telah menwakili Melaka ke pertandingan di peringkat Kebangsaan.

Pada tahun ini, Kementerian Pelajaran sekali lagi menganjukan satu perandingan menulis cerita sempena hari guru 2009.Bahagian Teknologi Pendidikan Negeri Melaka telah mengenal pasti Sekolah Menengah Sains Muzaffar Syah, Melaka sebagai salah sebuah sekolah untuk mengambil bahagian di dalam pertandingan tersebut.MOZAC telah menghantar 13 penyertaan dalam kategori Bahasa Melayu & 11 penyertaan dalam kategori Bahasa Inggeris. Puan Wan Hailah Wan Yahya dan Puan Haidah Azudinjuga telah mengambil bahagian untuk kategori guru.

Sekali lagi 2 penyertaan kategori Bahasa Inggeris telah terpilih untuk mewakili Melaka ke peringkat Kebangsaan. Mereka yang berjaya adalah:
1. Zul farahin Zulkifli
2. Jananieswary Servai a/p Kalaisva

Sekalung penghargaan & Tahniah untuk mereka.

No comments:

Post a Comment